یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

الگوریتم های گوگل برای سئو کاران

۷ بازديد
اگر به دنیایی سئو علاقه مد باشید تا به حال اسم الگوریتم های گوگل برای جلوگیری از متقلبان را شنیده اید. اگر اطلاعات زیادی در این باره ندارید در ادامه ی این مطلب همراه من باشید تا به بررسی این دسته از الگوریتم های بپردازیم. این دسته از الگوریتم ها به دلیل داشتن هوش مصنوعی می توانند به راحتی افرادی که قصد گول زدن آن ها را دارند شناسایی بکند و با جریمه کردن آن ها حذف کردن آن ها از نتایج گوگل آن ها را ادب بکند. از  دسته الگوریتم های معروف گوگل می شود به الگوریتم هایی همچون پنگوئن ، پانداری مهربون ، رقص گوگل و... اشاره کرد که  در ادامه بیش تر به بررسی آن ها می پردازیم..

الگوریتم چیست؟

واژه الگوریتم بیشتر در مباحث ریاضی و برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال الگوریتم‌ها در اکثر کارهایی که ما انجام می‌دهیم حضور دارند. شاید اگر با تعریف الگوریتم آشنا شوید حضور الگوریتم را در زندگی خود بیشتر حس کنید:

الگوریتم فهرستی از دستورات و قوانین است که یک کامپیوتر برای اجرا و تکمیل یک وظیفه باید انجام دهد.

یک جوک هم بین برنامه‌نویس‌ها باب شده که می‌گویند در واقع وقتی توسعه‌دهنده‌ای قصد نداشته باشد به دیگران بگوید چطور چیزی را طراحی کرده از واژه الگوریتم استفاده می‌کند!

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم‌های گوگل سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که به گوگل در پیدا کردن و رتبه‌بندی مرتبط‌ترین صفحات برای عبارت جستجو شده کمک می‌کنند. در واقع کل سیستم رتبه‌بندی گوگل از چند الگوریتم ساخته شده که هر کدام چند فاکتور مختلف درون یا برون صفحه را در نظر می‌گیرند.

مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل که باید درموردشان بدانید (باغ وحش مجازی گوگل)
به طور کلی به‌روزرسانی‌های گوگل به دو دسته به‌روزرسانی‌های بزرگ و به‌روزرسانی‌های کوچک تقسیم می‌شوند. این به‌روزرسانی‌های کوچک گاهاٌ چند بار در روز هم رخ می‌دهند اما اثر آن‌ها به اندازه‌ای نیست که ما متوجه تغییر خاصی شویم. از طرف دیگر الگوریتم‌های بزرگ موتور جستجوی گوگل سالانه رخ می‌دهد و به قدری سر و صدا می‌کند که حتی گوگل هم آپدیت جدید را تأیید و نامی را برای آن انتخاب می‌کند.

از آنجا که اکثر اسامی الگوریتم‌های ابتدایی گوگل از روی حیوانات گرفته شده بودند بسیاری آن را باغ وحش مجازی گوگل نامیدند.

الگوریتم های گوگل و جریمه های آن

بسیاری از الگوریتم هایی که از سمت گوگل معرفی می شوند تاثیر مستقیمی روی وضعیت ترافیک وبسایت شما دارند. البته نمی‌توان به قطعیت گفت که تمام این الگوریتم‌ها به طور مستقیم با سئوی وب سایت شما در ارتباطند. اما بهتر است به عنوان یک متخصص سئو همواره از آپدیت‌های جدید الگوریتم‌های گوگل باخبر باشید. در ادامه فهرست الگوریتم‌های گوگل را با هم می‌بینیم و درباره بعضی از آنها توضیحاتی را خواهیم خواند.

الگوریتم پاندا
الگوریتم تازگی محتوا
الگوریتم ونیز
الگوریتم پنگوئن
الگوریتم دزد دریایی
الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم دزد دریایی
الگوریتم کبوتر
الگوریتم موبایل گدون
الگوریتم Payday Loan
الگوریتم رنک برین
الگوریتم موش کور
الگوریتم مدیک یا طبی
الگوریتم برت
الگوریتم رقص گوگل
سندباکس گوگل
الگوریتم MUM
الگوریتم موبایل فرست ایندکس

قبل از اینکه به سراغ بررسی الگوریتم‌های گوگل برویم بد نیست نکته‌ای را بدانید. بسیاری از متخصصان سئو زمانی که می‌بینند ترافیک وب سایت به طرز غیرقابل پیش بینی کننده‌ای کم شده است، اول از همه به سراغ مسائلی چون اسپم بودن، بررسی بک لینک‌ها یا سئوی داخلی وبسایت می‌روند. در حالی که یکی از مواردی که ممکن است در نظر نگیرند آپدیت‌هایی است که گوگل برای الگوریتم‌های سئوی خود می‌دهد. بعد از خواندن این مقاله به اهمیت این مسئله پی می‌برید و متوجه می‌شوید که الگوریتم‌های گوگل یکی از مواردی است که باید به طور مداوم بررسی شود.

الگوریتم های گوگل، راهی برای درک و رفع نیاز کاربر

زمان را چند سال به عقب برگردانید. در این زمان کافی بود تا بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک میکردید تا با دریایی از تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های آزار دهنده روبرو میشدید. در این زمان نتایج گوگل بیشتر شبیه به ویرانه بود تا نتایج مورد نیاز کاربر!

خوشبختانه گوگل صدای فریاد رنج کاربران را میشنود و دست به طراحی و توسعه فرشته های نجات خودش میزند.

الگوریتم پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار اولین موج و نیروی کمکی گوگل برای مقابله با سایت های اسپم بود.

الگوریتم های گوگل به کاربران یاد دادند که چطور باید دست به تولید محتوا بزنند. این الگوریتم ها معتقد بودند کهآموزش تولید محتوا تنها باید در راستای نیاز کاربران باشد.

این الگوریتم ها دو هدف سرنوشت ساز و مهم داشتند:

کاهش رتبه سایت های بی کفیت و اسپم
افزایش رتبه سایت های با ارزش و کاربر-محور
زمان زیادی طول کشید تا سایت ها جایگاه واقعی خود را به دست گرفتند و در این زمان میدان جنگ سئو دیگر آن رنگ و بوی اسپم را نداشت. در قدم بعدی چه شد؟
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.