یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

عناصر کلیدی و مهم در طراحی سایت حرفه ای

۷۷ بازديد
حتی برخی از افراد عادی هم زمانی که سایت های مختلفی را میبینند متوجه این امر می شوند که برخی ز سایت ها بیشتر به دل می نشینند و یا این که جذاب تر هستند  پس نتیجه گیری اینت می شود که برخی از سایت ها به صورت حرفه ای تر طراحی می شوند . برای طراحی یک سایت به صورت حرفه ای عوامل بسیار مهم زیادی هستند که باید در نظر بگیریم از جمله از این عوامل می توان به نوع گرافیک سایت  ف رنگ بندی سایت ، لوگو  و یا عکس ها یپیش زمینه و .. نیز اشاره کرد ف در اامه مطلب ما به شما نکات کلیدی و مهمی که در طراحی سایت حرفه یا باید در نظر بگیرید را نشان می دهیم . البته این نکته هم وجود دارد که همه این عوامل دست به دست هم میدهند تا کاربران جذب این سایت شوند . 


نویگیشن آسان

یکی از مهمترین عناصر طراحی وب، نویگیشن آسان است. این فرایندی است که در آن کاربر به اطراف می پردازد و وب سایت شما را کاوش می کند. این مانند نقشه ای است از کلیه مطالب و مناطق موجود در وب سایت شما.

داشتن یک سایت چشمگیر و خلاقانه هیچ فایده ای ندارد اگر بازدید کنندگان شما برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظر به سختی و با دشواری آن را مشاهده کنند و در سایت جستجو کنند.
اگر شما آن را شفاف و ساده نگه دارید، بازدید کنندگان و مشتریان بالقوه شما احتمالاً ماندگار خواهند شد. این امر برای تجارت شما مفید خواهد بود زیرا ارائه یک تجربه کاربری خوب باعث می شود بازدید کنندگان شما برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند.

اهمیت فونت

فونت‌های منحصر به فرد که راحت خوانده شوند. اگر متن شما ناخوانا باشد، داشتن محتوای عالی چه فایده‌ای دارد؟ به انداره و فونت توجه کنید. امروزه فونت ها بییش از هر زمان دیگری در بستر اینترنت موجود میباشند، دیگر فقط تعداد انگشت شماری از فونت مناسب برای طراحی سایت نداریم. دیگر دلیل برای خسته‌کننده‌ بودن وجود ندارد. یک چیز چشم‌نواز را انتخاب کنید که شما را از رقابایتان متمایز کند.

اهمیت رنگ

از رنگ های دل‌انگیز و چشم‌نوا.استفاده کنید. رنگ در انتقال پیام درست به کاربران شما تاثیر به سزایی دارد. رنگ به شدت انگیزه ایجاد می‌کند و اغلب می‌تواند یک پیام قوی، سمبلیک و اغلب ناخودآگاه را منتقل کند. وقتی می‌خواهید برای طراحی سایت خود رنگ‌ها را انتخاب کنید از خودتان چند سوال بپرسید. بازدیدکنندگانتان چه کسانی هستند؟ هدف طراحی این وب سایت چیست؟ رنگ‌های روشن توجه بازدید کنندگان را جلب می‌کنند و از نظر فیزیکی تحریک‌کننده هستند. رنگ‌های عمیق، مات و کم‌رنگ آرام‌تر هستند و محیط آرام‌تری ایجاد می‌کنند. در قالب سایت خود حداقل از سه رنگ استفاده نمایید.

وب سایت شما باید سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد

بگذارید مجددا به دهه ۱۹۹۰ برگردیم. به خاطر می آورید برای بارگذاری برخی صفحات به ۱۰ دقیقه زمان نیاز داشتید؟ این زمان برای بارگذاری یک صفحه از یک سایت در دوره کنونی دیوانه کننده است. وب سایت شما باید در سریعترین زمان و بدون هیچ مشکلی بارگذاری شود.

دقت داشته باشید برای داشتن وب سایتی سریع علاوه بر اینکه باید کد نویسی شما کاملا بهینه باشد، باید از هاستی مناسب برای میزبانی وب سایت خود استفاده کنید. اگر بارگذاری یک وب سایت بیش از اندازه طول بکشد کاربران به راحتی وب سایت شما را نادیده میگیرند. از دست دادن کاربران به معنای از دست دادن مشتریان بالقوه است و این میتواند برای یک کسب و کار تازه کار فاجعه باشد. پس از عملکرد سایت خود در این زمینه اطمینان حاصل کنید.

وبلاگ

اکثریت قریب به اتفاق فروشگاه های آنلاین، بازاریابان محتوا، انتشار دهنده محتوا نیز هستند. وقتی بازدید کنندگان برای اولین بار در صفحه ی اصلی و وبلاگ شما گشت می زنند، تعامل بین شما و بازدید کننده ها افزایش پیدا می کند و به دنبال آن مشترکان بیشتری به دست می آورید.



عامل کاربران

بازدید کنندگان سایت شما بسته به نوع دستگاهشان (پیمایش ، کلیک ، تایپ) چندین روش مختلف برای تعامل با سایت شما دارند. بهترین طرح ها همیشه این تعامل ها را ساده تر می کنند و این احساس را در اختیار کاربر قرار می دهند که کنترل کامل داشته باشد. در اینجا فقط چند مثال آورده شده است:


هرگز صدا را به صورت خودکار پخش نکنید.
هرگز متن را زیرنویس نکنید مگر اینکه قابل کلیک باشد.
فرم های سازگار با موبایل ایجاد کنید.
از پاپ آپ خودداری کنید.
از جابجایی خودداری کنید.

مزایای مجنتو در طراحی سایت فروشگاهی (اینفوگرافی)

نسخه‌های متفاوت مجنتو

1- مجنتو متن ‌باز (Magento Open Source)

این نسخه از مجنتو رایگان بوده و برای کسب و کارهای مختلف پاسخگو خواهد بود. البته برای استفاده از امکانات این نسخه لازم است تا یک توسعه دهنده استخدام کنید.در نسخه متن باز شما به پشتیبانی و همچنین تنظیمات اصولی مجنتو از قبیل افزودن دسته‌بندی محصولات، گروه‌های کاربران، کوپن تخفیف و . . . دسترسی دارید. به علاوه، می‌توانید افزونه‌های هیجان‌انگیزی مانند «چندفروشگاهی»، «محصولات مرتبط»، «پیش‌ فروشی» و «فروش جانبی» را دانلود کرده و استفاده کنید. این نسخه سابقا با نام Community شناخته می‌شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.