یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

استراتژی بازاریابی محتوا در طراحی سایت

۹۱ بازديد
برای آن که بتوانید سایت با اعتبار و موفقی داشته باشید لازم است تا علاوه بر تمرکز بر زیبایی سایت و گرافیک آن به محتوان آن هم به انداره کافی توجه نشان دهید، محتوا ها در جذب مخاطبان بسیار تاثیر گذار هستند و به طور قطع میتوان گفت که بعد از ظاهر و گرافیم سایت محتوا مهم ترین عامل برای جرب مخاطب و مشتری است، در تولید محتوا باید استراتژی مناسبی را انتخاب کنید و بر اساس آن به پیش بروید در ادامه مطلب شما را با استراتژی موفق بازیایی محتوای سایت ٱشنا خواهیم مرد، پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که استراتژی بازاریابی محتوا مهم ترین عامل بر رشد و رونق کسب و کار سایت شما خواهد بود.

ابتدا هدف خود را مشخص کنید :

اهداف عموما شامل موارد زیر می‌باشند

بهبود درآمد به‌عنوان نتیجه‌ای از استراتژی بازاریابی محتوای شما
فروش بیشتر و داشتن مشتریانی با‌کیفیت بیشتر که به شما کمک می‌کنند به هدف درآمدی خود دست پیدا کنید
داشتن ترافیک بیشتر در سایتتان، که هرچه ترافیک سایتتان بیشتر باشد این امکان بیشتر وجود دارد که به اهدافتان دست پیدا کنید
بهبود درک شما از کسب‌وکارتان، زیرا شما تاثیر و اختیارات آن را درک خواهید کرد و به‌عنوان یک رهبر متفکر به شما نگاه خواهد شد
موفقیت سئو که منجر به افزایش ترافیک سایت می‌شود .
کاهش هزینه‌های بازاریابی و موثرتر شدن محتوای شما
تعامل رسانه اجتماعی که هم به ترافیک و هم به اختیارات کمک می‌کند

ایجاد محتوای مناسب برای طراحی سایت

پس از تعیین اهداف ، کانال های مناسب را انتخاب کرده و شاخص های عملکردی مربوط را تنظیم کنید ، می توانید شروع به ایجاد محتوای با کیفیت بالا کنید. کیفیت مطمئناً در نظر بیننده است و همیشه به کانالهایی که انتخاب می کنید کمی بستگی دارد. محتوای طراحی سایت مشتری شما لزوما برای شبکه های اجتماعی مناسب نیست ، مگر اینکه بهینه سازی و متناسب با شبکه مربوطه باشد همیشه به یاد داشته باشید که اگر جالب نباشد.
مشتری های جدید را در طراحی سایت برنده نخواهید شد به این امید که چیزی گیر بیفتد اشتباه می کنند و محتوای خود را در همه جا در طراحی سایت به اشتراک می گذارند. متأسفانه ، این اتلاف وقت است و واقعاً ارزش این تلاش را ندارد. تمرکز همیشه تمرکز بازاریابی محتوا است. شما می توانید رویکرد خود را با استفاده از تنها تعداد معدود کانال های مختلف برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود اصلاح کنید. اهداف و ویژگی های جمعیتی گروه هدف است.

شبکه اجتماعی در سئو

تولید محتوا تا زمانی که به دید کاربر نرسد کارایی لازمه خود را نخواهد داشت.بدین منظور اشتراک محتوای خود را در شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، گوگل پلاس ، فیس بوک ، لینکداین و غیره داشته باشید. شبکه های اجتماعی به موجب ترافیک بالایی از کاربران که در خود جمع نموده اند بسیار قدرتمند عمل می نمایند و اثرگذاری مثبتی را در سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت خواهند داشت. البته در شبکه های اجتماعی این مبحث به چشم می خورد که مناسب ترین شبکه های اجتماعی را با توجه به جامعه کاربری و نیز موضوعیت کسب وکار خود انتخاب نمایید. شاید گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف و مشاهده بازخورد آن مناسب ترین روش در انتخاب و فعالیت در شبکه اجتماعی می باشد.

برنامه ریزی و زمان بندی

یکی دیگر از موضوعاتی که در استراتژی محتوا می بایست به آن توجه کنید، برنامه ریزی و زمان بندی می باشد. شما با توجه به اهداف سایت، می بایست طبق یک برنامه ریزی کاملا مشخص حرکت کنید. بسیار از افراد توصیه می کنند که در این زمان، از تقویم تولید محتوا استفاده کنید. برای تولید محتوا های خود برنامه ریزی کنید، به هر کدام از افراد تیم تولید محتوا، با توجه به توانایی ها شخص و نیازهای سازمان وظیفه ای را واگذار کنید.

طبق برنامه ریزی تولید محتوا صورت بگیرد. شما همچنین برای انتشار محتواها نیز می بایست به لحاظ زمانی برنامه ریزی کنید. زمان بندی به غیر از انتشار محتواها، در کلیه ی فعالیت ها اهمیت به خصوصی دارد. برای رسیدن به اهداف می بایست با برنامه ای منسجم و دقیق که در آن تمامی مسائل به خوبی زمان بندی شده اند، سعی و تلاش کرد.

استراتژی بازاریابی محتوا در برندهای پیشرو

تحقیقات سالانه ما نشان می دهد که اکثریت وسیع بازاریاب ها از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده می کنند. در حقیقت، بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا، شامل P&G، Microsoft، Cisco Systems و John Deere، از بازارایابی محتوایی استفاده می کنند. بازاریابی از طریق تولید محتوا در سراسر جهان نیز توسط کسب و کارهای کوچک و مغازه هایی که توسط یک شخص اداره می شود در حال توسعه و اجرا است.

محتواهای شگفت‌انگیز بسازید

تمام کلمات کلیدی را درآوردید، تقویم محتوا را ساختید و می‌دانید که دقیقا برای چه کسی محتوا تولید می‌کنید. حالا وقت آن است که محتوای خود را بسازید.

دقت کنید، من می‌گویم محتوای خود را بسازید، نه اینکه صرفا محتوایی بنویسید.خب. اینها درست، اما چگونه محتوای شگفت‌انگیز بسازیم؟

راحت، روان و خودمونی بنویسید. سعی کنید قواعد نگارشی و ویرایشی را رعایت کنید.

از انواع متنوع محتوا استفاده کنید. (مثلا تصویر، کیس استادی case study (نمونه عملی)، نمودار، ویدیو، پادکست و ...) فقط به متن اکتفا نکنید. استفاده از انواع متنوع محتوا طیف متنوع‌تری از کاربران را به سمت سایت شما می‌کشاند. شاید برایتان جالب باشد بدانید محتواهایی که از تصاویر مرتبط برای مطالب استفاده می‌کنند، 30% بیشتر از محتواهای صرفا متنی دیده می‌شوند.

متن خود را خوانا بنویسید. این هم برای سئو و هم برای کاربران مناسب است. حالا منظور ما از خوانا بودن چیست؟ از تگ‌های H1، H2، H3 استفاده کنید. جاهایی که مهم‌تر هستند را بولد (Bold) کنید. از نشانه‌های بولت (Bullet) استفاده کنید

اهمیت بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا مهم است نه فقط به این دلیل که برای ایجاد اعتماد، رهبری و رشد اعتماد در مشتری به کار می‌رود. بلکه به این دلیل است که از طرف مصرف‌کننده می‌تواند به یک عادت روزمره در زندگی تبدیل شود. این موضوع تاثیر زیادی در رشد سرمایه و پیشرفت آن برند یا کسب‌وکار دارد. قرن 21 ام را میتوان قرن رقابت کسب و کار با سرعت بالا دانست و بازاریابی به شیوه های قدیم، کسب و کارتان را عقب می اندازد.

اهداف بازاریابی محتوا

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش آگاهی در مورد محصولات و خدمات
  • افزایش تعداد موقعیت‌های فروش بالقوه
  • ایجاد وفاداری در مخاطبان
  • افزایش فروش
  • مخاطبان مشتاق
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.