یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

نکات مهم در طراحی لوگوی سایت

۸۲ بازديد
شاید باخود فکر کنید که لوگو و طراحی آن چندان اهمیتی ندارد و تنها کافی است تا به عنوان مثال نام برند یا شرکت مورد نظر را چاپ کرد و از آن به عنوان لوگو استفاده کرد، البته که این عقیده تصور نادرست و غلطی است، در واقع یک لوگو اهمیت بسیاری دارد و خواه ناخواه تاثیر بسیار عمده ای در پیشرفت کار و سایت دارد. قطعا یک لوگو باید به گونه ای طراحی شود که برای مردم عادی جالب برانگیز باشد و افراد دیگر مشتاق شوند تا لوگوی مورد نظر را به گونه ای رمز گشایی، مطمئنا  ساخت و طراحی چتین لوگو آسان نبوده و نیاز است تا نکاتی را مد نظر قرار داد تا بتوان لوگوی مناسبی را طراحی کرد، در ادامه این مطلب شما را با نکاتی که بهتر است در طراحی لوگو مد نظر خود قرار دهید آشنا خواهیم کرد.

هویت برند خود را تعریف کنید

لوگوی شما باید بتواند شخصیت برندتان را به مخاطب انتقال بدهد؛ به این منظور، ابتدا خودتان باید شخصیت خاصی برای برند خود قائل باشید. پس از درک عواملی که باعث خاص شدن و منحصربه‌فرد بودن برند شما می‌شوند، بهتر و آسان‌تر می‌توانید انتخاب‌هایی داشته باشید که مکمل و تقویت‌کننده آن عوامل هستند. برای تعریف هویت و شخصیت برند خود به سؤالاتی با مضامین زیر پاسخ بدهید:

• چرا این کسب‌وکار را به راه انداختیم؟
• باورها و ارزش‌هایی که برای ما به‌عنوان یک شرکت اهمیت دارند کدم‌اند؟
• در چه زمینه‌ای از بقیه بهتر هستیم؟
• عامل خاص بودن ما چیست؟
• اگر می‌توانستیم برندمان را در سه کلمه تعریف کنیم، آن سه کلمه چه می‌بود؟
• سه کلمه‌ای که می‌خواهیم مردم با آن‌ها ما را تعریف کنند چیست؟

اصول طراحی لوگو

از لوگوی برند های معروف الهام بگیرید ولی کپی نکنید

ساختن لوگویی مشابه برند های معروف و مورد علاقه ممکن است وسوسه بر انگیز باشد ؛ اما برای مخاطبین این کار تنبلی ، عدم خلاقیت و بی استعدادی سازمان اطلاق می شود.

لوگو های برند های معروف در زمینه کاری خودتان بررسی کنید ، چه چیزی درآنها برای شما جذاب است ؟ چه نکته ی منفی وجود دارد ؟ البته خیلی درگیر این مسئله نشوید بررسی 10 – 12 لوگو برای اینکه به شما برای خلاقیتایجاد لوگو و پروراندن ایده کافی است.

یک لوگو ی ایده آل باید ساده ، به یاد ماندنی و متناسب با کسب و کار باشد . با نظر گرفتن این مورد کار دنبال کنید

تلاش کنید متفاوت باشید

هنگامی که رقبای مشتریان شما همگی از یک سبک تایپوگرافی خاص با همان رنگ و نمادی که در سمت چپ نام تجاری قرار دارد استفاده می‌کنند شما باید کاری متفاوت انجام دهید. این کار یک موقعیت عالی را به شما می‌دهد تا بتوانید مشتریان خود را از هم تفکیک کنید. اما به خاطر داشته باشید وجود لوگوهای مشابه در بازار لزوما به این معنی نیست که کار شما آسان‌تر شده است، زیرا مدت زیادی ممکن است طول بکشد تا مشتری بتواند این تفاوت را بپذیرد و با دیگران متفاوت باشد. با نشان دادن تصورات خود می‌توانید مشتری مورد نظر خود را جلب کنید

از سایرین نظر بخواهید

ممکن است طرحی به نظر شما عالی باشد و شدیدا تمایل به بهبود آن داشته باشید و کار را تمام شده بدانید اما ضروری است تا از دیگران در مورد آن نظر بخواهید و بازخورد آن طرح در ذهن دیگران را بررسی کنید.

طرح های خود را به کسانی که می توانند مخاطب شما باشند نشان دهید و نظر بخواهید …

از آنها بپرسید چه بازخوردی این طرح برای آنها ایجاد می کند ؟
آیا این طرح هیجان انگیز است یا خسته کننده ؟ زشت یا جذاب ؟ عمومی یا خاص ؟
همچنین از آنها بپرسید چه تصور و پیامی را از آن دریافت می کنند ؟

از چه رنگ هایی در طراحی لوگو استفاده کنیم؟

رنگ ها تاثیر زیادی روی مخاطبین شما می گذارند. بهترین انتخاب برای رنگ لوگو ، انتخاب یک رنگ تنها است. برای کسب و کار خود رنگی مشخص انتخاب کنید و از این رنگ برای طراحی لوگو هم نیز استفاده کنید.
به طور مثال اگر برای برند خود رنگ آبی را در نظر گرفته اید در همه جا از همین رنگ استفاده کنید تا ملکه ذهن دیگران شود.
استفاده از لوگوهایی که تغییر رنگ هویت لوگو را از بین نبرد نیز بسیار مناسب است. این که لوگو شما رنگ پذیر باشد در طراحی سایتتان بسیار مفید است و با هر رنگی باز هم معنی برند شما را بازگو می کند

لوگو باید پویا و چند کاربردی باشد

لوگوی خوب و مؤثر باید بتواند در انواع رسانه‌ها و برنامه‌های کاربردی مانند وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند به خوبی کار کند. به همین دلیل است که قالب استفاده شده برای لوگو اهمیت ویژه‌ای دارد. تغییر کاربری یک آرم از یک سایت به یک گوشی هوشمند بسیار مهم است و می‌تواند اندازه آن را تغییر دهد. بنابراین انتظار شما از لوگو این است که در همه شرایط فقط یک تصویر خاص را نشان دهد

رقبای خود را بشناسید

قبل از شروع کار حتی قبل از طراحی مفهوم لوگو اطمینان حاصل کنید که درمورد بازار هدف خود به طور کامل تحقیق کرده‌اید. مشتری باید قبل از شروع کار برخی اطلاعات درمورد رقبا را به شما ارائه دهد. تمام لوگوها را در مجموعه رقابتی خود با یکدیگر مقایسه کنید. این تحقیق ممکن است از طریق انجمن‌های بصری یا از طریق کنوانسیون‌های تجاری نیز انجام گیرد و به شما در طراحی یک لوگوی مناسب کمک کند.

در آخر باید بار دیگر اشاره کنیم که رعایت هریک از مراحل بالا می تواند شما را در روند و پروسه طراحی لوگو یک گام به جلو بیندازد پس توصیه ما این است تا جای ممکن موارد تاثیر گذار بالا را به خوبی رعایت کنید

یادگیری صفر تا صد طراحی لوگو با 13 درس رایگان +جزوه PDf

لوگو در واقع نشانه ای از هویت یک برند است، لوگو در عین سادگی میتواند تفکر تیم، اهداف و یاخدمات ارائه شده برند را مطرح کند. طراحی لوگو کار سختی نبوده اما دانستن اصول آن میتواند پیشرفت و پیشنهادات کاری شما را تغییر دهد. در این مقاله شما را در طراحی لوگو راهنمایی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت چگونه در طراحی لوگو موفق شوید.

طراحی لوگو

لوگو چیست؟

لوگو عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. در واقع لوگو نشانه ای از یک حوزه کسب و کار است که مخاطب در مواجه با آن برند را در ذهن خود حک خواهد کرد و در واقع هویتی از برند است که آن را از سایر کسب و کارها متمایز خواهد کرد.

در واقع هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد. یکی از مواردی که در لزوم داشتن لوگو برای برند، اعتماد سازی و روابط کاری بهتر است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.