یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

معرفی انواع فریمورک در برنامه نویسی

۱۴ بازديد
بسیاری از افرادی که قصد برنامه نویسی دارند در بین انتخاب بین فریمورک و زبان های برنامه نویسی مانده اند و نمی دانند برای شروع باید کدام را انتخاب بکنند. بسیاری حتی در بین انتخاب فریمورک بک اند و فرانت اند مانده اند که در ادامه ی این مقاله قصد داریم به بررسی معرفی انواع فریمورک های موجود در برنامه نویسی بپردازیم و ان را بررسی بکنیم. در ادامه به بررسی پرسش فریم ورک چیست و چیکار می کند می پردازیم و آن را بررسی می کنیم. فریم ها درواقع کد های از پیش نوشته شده اند هستند که در قالب یک چارچوب نوشته اند و برنامه نویس با پیروی از ان قوانین دیگر احتیاج ندارد که نوشتن کد ها را بار ها تکرار بکند و کار برنامه نویس را نیز راحت تری می کند در ادامه با من باشید تا به بررسی بیش تر فریمورک های برنامه نویسی بپردازیم. 

فرانت‌اند یا بک‌اند؟

همانطور که گفته شد، فریم‌ورک‌ها هم برای طراحی سمت کاربر و هم برای توسعه سمت سرور کاربرد دارند.

فریم‌ورک فرانت‌اند همان کدهای آماده‌ای هستند که برای طراحی ظاهر صفحات از آن‌ها استفاده می‌شود. برای نمونه یکی از کاربردهای حیاتی فریم‌ورک سمت کاربر، برای طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرای وب‌سایت است. فریم‌ورک بوت استرپ bootstrap از شناخته شده‌ترین انواع فریم‌ورک برنامه نویسی سمت کاربر است.

در مقابل فریم‌ورک‌هایی وجود دارند که مختص توسعه سمت سرور هستند. این چهارچوب‌ها به صورت فایل‌های مجزایی در کدهای PHP یا پایتون فراخوانی می‌شوند. در نتیجه مدت زمان توسعه وب‌سایت و هزینه‌های آن کاهش می‌یابد..

 

Angular


این فریم‌ورک برای توسعه اپلیکیشن‌های وب و اپلیکیشن‌های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال 2016 توسط شرکت گوگل از این چهارچوب رونمایی شد. آنگولار یک فریم‌ورک کامپوننت است و یه صورت اتصال داده دوطرفه کار می‌کند. این نرم‌افزار بطور کامل برای تمام ورژن‌های HTML مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنگولار یکی از بهترین انواع فریم‌ورک برای توسعه فرانت‌اند است.
برای افرادی که به تازگی وارد حیطه برنامه‌ نویسی شده‌اند، درک مفاهیم و آیتم‌های انگولار مشکل است. حتی افرادی که سال‌ها در زمینه برنامه نویسی وب و موبایل فعالیت دارند، کار با انگولار راحت نیست.
آنگولار بر اساس زبان تایپ اسکریپت کار می‌کند.
برای استفاده از فریم‌ورک انگولار، باید به زبان تایپ اسکریپت تسلط داشته باشید.
آموزش کار با این فریم‌ورک نسبت به فریم‌ورک‌هایی نظیرJQUERY دشواری بیشتری دارد و درک مفاهیم آن زمان بیشتری می‌برد.
با این ابزار می‌توانید اپلیکیشن‌های تک صفحه‌ای را به سادگی توسعه دهید.
انگولار دارای جامعه کاربری قدرتمندی است .

فریم ورک های زبان برنامه نویسی PHP



Laravel: لاراول که توسط تیلور اوتول طراحی شده، جزو یکی از فریم ورک هایی است که مدت زمان زیادی از انتشار آن نمی‌گذرد اما با استقبال خوبی در میان برنامه نویسان پی اچ پی سرتاسر دنیا مواجه شده است و جالب است بدانیم که در سال 2015 این فریم ورک به عنوان محبوب‌ترین فریم ورک زبان برنامه نویسی پی اچ پی انتخاب شد.

طراحان این فریم ورک که بر پایه ی الگوی معماری ام وی سی است، از ابتدا همواره این شعار را داشته اند که ساخت وب اپلیکیشن ها با این فریم ورک بسیار سریع و آسان است. این فریم ورک نه تنها رایگان است بلکه متن باز نیز می باشد. به عبارت دیگر، توسعه دهندگان بسته به نیاز خود می‌توانند در این فریم ورک تغییراتی ایجاد کنند و آن را برای مقاصد خود بهینه‌تر سازند.

از این فریم ورک برای ساخت وب اپلیکیشن های تجاری بزرگ و یا سایت‌های شخصی کوچک می‌توان استفاده کرد لذا این فریم ورک مناسب هر نوع وب اپلیکیشنی می باشد. در طراحی این فریم ورک، از تعدادی از کامپوننت های فریم ورک Symphony نیز استفاده شده است که در ادامه با فریم ورک سیمفونی بیشتر آشنا خواهیم شد.

یکی دیگر از خصیصه های فریم ورک لاراول، وب سایت کامل و جامع و همچنین سورس کد مستندسازی شده ی آن است که این امکان را به برنامه نویسان می‌دهد تا به راحتی از کلیه کدها سر در بیاورند (اگر علاقمند به این فریم ورک می باشید، تعدادی از برنامه نویسان لاراول گروهی تشکیل داده اند تحت عنوان لاراتاکس که در جلسات هفتگی شان، به آموزش و بحث آزاد در مورد این فریم ورک می پردازند.)

Phalcon: در میان کلیه فریم ورک های پی اچ پی، فریم ورک فالکون لقب سریع‌ترین فریم ورک را به خود اختصاص داده است. لذا اگر در صدد طراحی وب اپلیکیشنی هستید که سرعت اجرای آن برای شما حائز اهمیت است، گزینه پیش روی شما فریم ورک Phalcon خواهد بود. پایه و اساس این فریم ورک با زبان برنامه نویسی C نوشته شده است اما شما برای استفاده از این فریم ورک نمی بایست نحوه کدزنی با زبان C را فرا بگیرید چرا که شما با استفاده از کلاس‌های پی اچ پی، به کلیه قابلیت‌های نوشته شده توسط زبان C دسترسی خواهید داشت.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.