یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نکات مهم در نوشتن درباره ما

۵۴ بازديد
همانطور که وجود یک سایت برای کسب و کار بسیار مهم است و باعث رونق آن می شود باید نکاتی را در سایت رعایت کرد و گرنه بدون رعایت این نکات سایت مورد نظر هیچ سودی برای شما ندارد ، یکی از این نکات نوشتن صفحه درباره ما است . در این قسمت شما باید سایت خود و کار آن را به دیگران معرفی کنید و راجعه به خودتان بنوسید تا مخاطبان شما بتوانند تا حدودی با شما آشنا شوند . نوشتن این قسمت اهمیت فراوانی دارد و نمی توان آن را الکی پر کرد ، در ادامه با معرفی نکاتی به شما کمک می کنیم تا طرز نوشتن صحیح درباره ما را به خوبی یاد بگیرید . پس اگر می خواهید تا به خوبی یاد بگیرد چجوری این قسمت از سایت خود را پر کنید توصیه می کنم تمام نکات را تا انتهای این مقاله مطالعه بفرمایید. 


شناخت نیاز و هدف مشتریان


افراد به دلایل مختلفی به سایت شما وارد میشوند و وظیفه شما شناسایی نیاز و هدف آنهاست. بعنوان مثال یک طراح را بررسی میکنیم؛ برای کاربران مهمترین نکات مشاهده نمونه کارها، نرم افزارهای مورد استفاده و سابقه فعالیت یک طراح خواهد بود. مشتریان بدنبال شخصی هستند که مدرک دانشگاهی معتبر، نمونه کارهای مناسب و خلاقیت کافی داشته باشد و بهترین مکان برای ارائه این اطلاعات صفحه درباره ما یا درباره شرکت خواهد بود.

اگر به عنوان یک فریلنسر در حوزه های هنری و تخصصی فعالیت میکنید صفحه درباره ما در واقع متنی برای معرفی شرکت نیست بلکه تمرکز آن باید بر تخصص و تجربه شما از نظر تحصیلی و کاری باشد.

جلب اعتماد مخاطب

قبل از اینکه دست به قلم شوید، تمامی مدارکی که میتواند در صفحه درباره ما باعث جلب اعتماد مخاطبان شود را به آن اضافه کنید. اول از همه، اولویت با نمادهایی است که نشان دهنده اعتبار شما نزد سازمان های دولتی باشند. منظورم “اینماد” و لوگو ساماندهی است.

تعداد بسیار زیادی از مخاطبان سطح وب فارسی، صرفا با دیدن یکی از این 2 نماد به شما اعتماد کرده و با خیال راحت اقدام به خرید محصول میکنند. البته این به تنهایی کافی نیست.

علاوه بر نمادهای اعتماد، وجود مدرکی که نشان دهنده کیفیت و قدرت خدمات و محصولات شما باشد هم یک مزیت مناسب است. این مدارک میتوانند مدرک تحصیلی شما در مقطع فوق لیسانس و دکترا بوده یا حتی مدارک بین المللی iso و… محصولات باشند. البته در صورتی که هیچ کدام از اینها را ندارید، نگران نباشید. برای جلب اعتماد مخاطب، راهکارهای مناسب دیگری هم وجود دارد:

نظرات مشتریان: یکی از راهکارهای مناسب برای جلب اعتماد مخاطب در نوشتن صفحه درباره ما، ارائه نظرات مشتریان است. میتوانید نظرات مثبت مشتریان خودتان را به صورت متن، تصویر، ویدیو یا حتی صوت در این صفحه قرار دهید. این موضوع تاثیر زیادی روی ذهن مخاطب دارد البته به شرطی که در انجام آن اغراق و بزرگنمایی نشود.

مشتریان برتر: همیشه در هر صنعتی، مشتریانی هستند که همکاری آنها با شما باعث افزایش اعتبارتان میشود. به عنوان مثال در حیطه فعالیت ما که سئو سایت است، همکاری با وب سایت های بزرگ و معتبر یا سایت های مربوط به سازمان های دولتی، نشانه اعتبار بالاست. شما هم میتوانید نام، نشان و حتی نظرات مشتریان برتری که با شما همکاری داشته اند را در صفحه درباره ما سایت قرار دهید.



جزئیات مربوط به فرایند کسب و کار خود را بیان کنید
یکی دیگر از راههای عالی برای آگاهی دادن به خواننده خود در مورد شرکت شما، ضمن استفاده از آن برای مشتریان، توضیح درباره نوع خدمات و نحوه خدمات رسانی شما است.
وقتی در صفحه درباره ما، جزئیات مربوط به نحوه پرداخت هزینه و دریافت کالا را برای مشتریان شرح دهید و بیاورید، می‌تواند به کاهش ترس و تردید خریداران محافظه کار یا مصرف کننده‌هایی که دوست دارند بدانند قبل از تسویه حساب چه بلایی سر کالای آنها، کارت اعتباری آنها و غیره می‌آید، کمک کند.

داستان شرکت یا کسب و کار خود را بنویسید
هیچ چیز جذاب‌تر از داستان گویی مخاطب را جذب نمی‌کند. حتما در صفحه درباره ما، داستان به‌وجود آمدن شرکت را بنویسید. مثلا اینکه چه عواملی باعث ایجاد انگیزه برای راه اندازی شرکت شده است، برای رسیدن به این نقطه چه مراحلی را پشت سر گذاشته‌اید.

تهیه داستان راه اندازی شرکت، مسیر آغاز کسب و کار شما و همچنین انگیزه ای که برای راه اندازی شرکت داشته اید می تواند زمینه ساز افزایش بازدیدکننده به سایت و تبدیل کاربر به مشتری را برای شما هموار کند.




استفاده از ادبیات مناسب

شما باید تشخیص دهید که چه نوع ادبیاتی برای صفحه درباره ما و ارتباط بهتر با مشتریان مناسب است، این امر مستلزم شناخت مشتریان هدف، گروه سنی و زمینه فعالیت شرکت است. ادبیات مناسب در صفحه درباره ما میتواند موجب ایجاد شناخت نسبی و اعتماد در مشتریان شما گردد. بعنوان مثال اگر شما وارد کننده تجهیزات فنی و مهندسی هستید معرفی شرکت های همکار، ارائه گواهی معتبر نمایندگی و محیط کاری و تعداد کارمندان شرکت در صفحه درباره ما میتواند مشوق مناسبی برای همکاری افراد با شما باشد.به مخاطبان خود اجازه حرف زدن بدهید.
وقتی شما به دنبال یک آرایشگر، دندانپزشک یا فروشگاه مواد غذایی جدید می گردید، قطعاً فقط به چیزهایی که آن ها درباره خودشان گفته اند اکتفا نمی کنید و البته احتمالاً به دنبال کسانی می گردید که به شما نزدیک ترند. با توصیفات و توضیحات به روز و جذاب در متن صفحه درباره ما می توانید یک منبع اطلاعاتی خوب درست کنید. برای اینکه برای اینکه مشتریان راحت تر به شما اعتماد کنند می توانید از تصاویر مربوط به جوایز، افتخارات و اعتبارنامه های خود استفاده کنید.



متن کسل و خسته کننده برای صفحه درباره ما
شما برای کاربر می نویسید. کاربرانتان هر سن و تحصیلاتی را شامل می شود. نوشتن متن رسمی و استفاده از کلمات سنگین باعث سردرگمی آن ها در هنگام خواندن می شود. متن باید روان، قابل فهم و ساده نوشته شود و همچنین اصول نگارشی به خصوص پاراگراف بندی و استفاده صحیح از کلمات فارسی در آن به خوبی رعایت شود.

استفاده از ویدئو
ویدئو بیشترین نوع محتوایی است که می تواند کاربران را جذب کند. امروزه بیشتر استراتژی شرکت های تولید محتوا بر اساس تولید ویدئو است. اینکه ویدئو را چگونه تولید و چه نکاتی را رعایت کنیم، بحث ما در این مقاله نیست. ویدئویی که شما در صفحه درباره ما قرار می دهید، باید متفاوت باشد. در این ویدئو شما باید در خصوص کسب وکارتان در یک مدت زمان محدود صحبت کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.