شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آشنایی با اندروید باکس

۵۵ بازديد
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که همانند من وقتی نام اندروید باکس را شنیده اید تعجب کرده اید اندروید باکس چیست قابلیت‌ها و کاربردهایی دارد در واقع در پاسخ به این سوال که اندروید باکس چیست باید بگوییم که اندروید باکس یک محصول فوق العاده است برای کاربران و مخاطبان علاقه‌مند به تلویزیون فیلم سریال بازی و غیره از یک سرگرمی بسیار عالی است که می توانید با آن اوقات فراغت خود را به خوبی سپری کنید اندروید باکس با اتصال به تلویزیون شما می‌تواند قابلیت‌های زیادی را به آن ببخشد در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی های اندروید تفاوت سیستم عامل اندروید تی وی با سیستم عامل اندروید و بهترین اندروید باکس ایران آشنا کنیم و انواع اندروید باکس ها را برای شما بررسی خواهیم کرد پس اگر قصد خرید یک اندروید باکس را دارید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ویژگی‌های اندروید باکس

همان‌طور که گفته شد، اندروید باکس دارای ویژگی‌های بسیار زیادی بوده و ما در این بخش قصد داریم تعدادی از مهم‌ترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

پخش آنلاین:

شما می‌توانید با استفاده از اندروید باکس به شبکه‌های مختلف پخش آنلاین دسترسی داشته باشید.

تماشای زنده مسابقات ورزشی:

یکی دیگر از کاربردهای اندروید باکس را می‌توان مخصوص علاقه‌مندان به دنیای ورزش دانست. استفاده از شبکه‌های آنلاین پخش مسابقات ورزشی، بسیار ارزشمند است. شما می‌توانید با تهیه یک اندروید باکس به تماشای مسابقات زنده ورزشی ازطریق وب‌سایت‌های پخش آنلاین، دسترسی داشته باشید.

فیلم: در صورتی که شیفته تماشای فیلم‌های HD هستید، قطعا به یک اندروید باکس نیازمند خواهید بود. شما می‌توانید در هر زمان و مکانی به فیلم‌های جدید HD دسترسی داشته باشید.

پخش موسیقی:

یکی از علاقه‌مندی‌های افراد را می‌توان پخش موسیقی دانست. شما می‌توانید جدیدترین موسیقی‌ها را به‌راحتی ازطریق اندروید باکس، پخش کنید. بد نیست بدانید امکان جست‌وجوی تیتراژ یا هر کدام از موسیقی‌های دلخواه شما هم وجود دارد.

وبگردی:

یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید باکس، مرور اینترنت است. اندروید باکس به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید ازطریق تلویزیون به نیازمندی‌های خود در اینترنت، دسترسی پیدا کنید. همچنین امکان مشاهده حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی همانند لینکدین، توییتر، فیسبوک و سایر موارد هم وجود دارد.

بازی:

احتمالا مهم‌ترین علاقه‌مندی شما برای داشتن یک اندروید باکس، انجام بازی است. بد نیست بدانید تعداد زیادی بازی به‌صورت انحصاری برای اندروید باکس‌ها تولید شده‌اند. توجه داشته باشید که شما می‌توانید ازطریق گوگل پلی هم به جدیدترین برنامه و بازی‌ها دسترسی داشته باشید.

یک تلویزیون هوشمند، امکانات و قابلیت‌های خوبی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد و اینطور که پیدا است، اندروید باکس هم توانایی قابل قبولی در این زمینه دارد. شما می‌توانید به‌راحتی اندروید باکس را تهیه و از قابلیت‌های مهمی که به آن‌ها اشاره هم کردیم، بهره‌مند شوید.


حالا کدام اندروید باکس رو انتخاب کنیم؟

پردازنده ی مرکزی (CPU):

پردازنده مرکزی، مغز متفکر دستگاهه. هرچقدر پردازنده قری تر باشه، سرویسی که کل دستگاه به شما میده هم بیشتره. البته این به اون معنی نیست که یک پردازنده ی معمولی کار شما رو راه نمیندازه. ممکنه که شما فقط از دستگاه بخواید که براتون فیلم و سریال پخش کنه، اونوقت یک پردازنده میان رده یا حتا پایین رده هم برای شما کافیه. مثلا دستگاه نت باکس اکو یک اندروید باکس با پردازنده ی Allwinner H3 هست که از لحاظ توان پردازشی در کلاس پایین رده قرار میگیره اما کاملا برای تماشای فیلم و سریال مناسبه. ولی اگر برای بازی می خواهید اندروید باکس تهیه کنید، توان پردازشی بیشتری نیاز دارید و این یعنی باید برید سراغ دستگاه های قوی تر و گرانتر.

حافظه رم (RAM Storage):

حافظه ی رم، حافظه ای است که پردازنده مستقیما با اون کار میکنه. در واقع جاییه که پردازنده وقتی داده ها رو داره پردازش میکنه با این حافظه در ارتباطه. هرچقدر مقدار حافظه رم بیشتر باشه، دستگاه میتونه همزمان کارهای بیشتری رو هندل کنه (بصورت تقریبی!). بطور خلاصه حافظه رم میتونه روی عملکرد برنامه ها (بخصوص وقتی که چندتا اپلیکیشن بصورت همزمان باز هستند) تاثیر بذاره. در نوشته تاثیر حافظه رم روی عملکرد اندروید باکس گفته شده که برای هر نسخه سیستم عامل چه مقدار حافظه رم کافیست. نتیجه اون نوشته اینه : حداقل ۱.۵ گیگابایت حافظه رم برای اندروید باکس هایی با سیستم عامل اندروید ۷ و بالاتر لازمه. البته در نت باکس اکو و اندروید باکس R69 مدل نت باکس وان بصورت نرم افزاری از اینکه چند اپلیکیشن بصورت همزمان باز باشند جلوگیری شده لذا این دستگاه ها با حافظه ی رم ۱ گیگابایتی هم عملکرد قابل قبولی ارائه می دهند.

حداقل حافظه رمی که شما برای اندروید باکس های مناسب برای بازی لازم دارید، ۳ یا ۴ گیگابایت است. دستگاه X96 Max+ مدل نت باکس وان مقدار ۴ گیگابایت رم داره و برای انجام بازی ها بسیار مناسبه.

تفاوت سیستم عامل اندروید تی وی با سیستم عامل اندروید

به صورت خلاصه و اجمالی اگر بگوییم، هردوی این سیستم عامل‌ها توسط گوگل توسعه یافته‌اند، سیستم عامل اندروید تی وی را می‌توان در تلویزیون های هوشمند و باکس‌های پخش کننده آنلاین یافت. در حالی که سیستم عامل اندروید را می‌توان روی تلفن‌های همراه مشاهده کرد.

در حالت کلی سیستم عامل اندروید تی وی نیز چند حالت دارد. یک حالت که در بالا مفصل به آن پرداختیم و حالت دوم Pure Android است. این سیستم عامل مربوط به تلویزیون‌های گوگل یا Google TV است که کاملا با استفاده از اندروید فعال می‌شوند که بحث آن خارج از تمرکز این مقاله است.

اندروید تی وی همانند سیستم عامل اندروید روی موبایل، برنامه‌های مخصوص خود را دارد و آپدیت نیز می‌شود.

از طرفی سیستم عامل اندروید عموما برای کاربری عمودی در تلفن‌های همراه طراحی شده است ولی اندروید تی وی دارای طراحی افقی است. پس اگر بخواهید برنامه‌های اندرویدی تلفن همراهتان را برروی سیستم عامل اندروید تی وی نصب کنید ( که البته امکان پذیر است ) ممکن است تجربه کاربری مناسبی را نداشته باشید. پس بهتر است که نسخه اندروید تی وی آن اپلیکیشن‌ها را نصب کنید.

بهترین اندروید باکس ایران

هلدینگ صبا ایده امروز از اولین سخت‌افزار خود تحت عنوان «فیلیمو باکس» رونمایی کرد. این گجت اندرویدی به کاربران اجازه می‌دهد تا در تلویزیون‌های خود، تجربه‌ی استفاده از محتوای فیلیمو را با کیفیت 4K داشته باشند.

فیلیمو باکس که با کد FB-101 معرفی شده، از فناوری 4K HDR بهره می‌برد. در واقع کاربران می‌توانند از رزولوشن 4K با پشتیبانی از ۶۰ فریم در ثانیه استفاده کنند. از سوی دیگر چیپست آن نیز AMLogic S905X2 اعلام شده که دارای یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای و ۶۴ بیتی با حداکثر فرکانس پردازشی ۲ گیگاهرتز است.

فیلیمو همچنین گفته که این باکس اندرویدی از ۲ گیگابایت حافظه رم DDR4 بهره می‌برد. همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع EMMC در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که عملکرد بسیار سریعی دارد.

فیلیمو باکس از پلتفرم نرم افزاری «اندروید TV» نسخه ۸.۱ استفاده می‌کند و نکته مهم اینجاست که می‌توانید با زبان انگلیسی، با دستیار گوگل صحبت کنید یا از طریق فروشگاه پلی استور، اپلیکیشن‌های مختلف را روی آن نصب کنید. فیلیمو همچنین می‌گوید که این باکس می‌تواند تا شعاع ۱۰۰ متری به WiFi متصل شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.