شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آشنایی با انواع هاست

۶۰ بازديد
سوالی که بسیاری از دوستان در حین طراحی ساعت برایشان پیش می آید این است که هاست چیست ؟ هاست در واقع یکی فضای ذخیره سازی است که قستی از سرور را شامل می شود و در واقع مانند یک رم برای یک گوشی عمل می کند که شما می توانید انواع عکس و فیلم ها و مطالب دیگر خود را در آن ذخیره و سیو کنید . حال سوالی که پیش می آید این است که از چه نوع هاستی استفاده کنیم . هاست ها انواع متفاوتی دارند که می توان از آن ها به هاست اشتراکی ، هاست لینکوس ، هاست نیمه اختصاصی ، هاست رایگان و ... اشاره کرد . در این مقاله قصد داریم تا با انواع هاست آشنا شویم و در کنار آن به شما کمک خواهیم کرد تا ویژگی های بهترین هاست را شناسایی کنید . برای آشنایی با انواع هاست ها پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید . 
هاست چیست؟

هاست در زبان انگلیسی (Host) به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می‌شود. یک سرور می‌تواند به چندین قسمت تقسیم شود (تقسیم‌بندی مجازی) که به هر قسمت آن، هاست گفته می‌شود. یعنی هر بخش از این سرور به عنوان یک هاست از یک وب‌سایت میزبانی می‌کند. برای راه‌اندازی یک وب‌سایت در فضای اینترنت بعد از طراحی قالب سایت، باید به دنبال تهیه‌ی یک هاست مناسب برای خود باشید.

بعد از اینکه متوجه شدید مفهوم هاست چیست، باید با توجه به نیاز وب‌سایت خود (میزان پهنای باند، مقدار فضای میزبانی، مقدار ram و..) یک هاست با ویژگی‌های مشخصی از شرکت‌های هاستینگ اجاره ‌کنید! این‌گونه بخشی از منابع یک سرور به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید تمام اطلاعات و فایل‌های سایت خود را در آنجا قرار دهید.

چه هاستی بهتر است؟

ویژگی های هاست خوب بدین شرح است:

1- همیشه در دسترس باشد و قطعی نداشته باشد
2- پر سرعت باشد
3- در برابر هک و حملات سایبری مقاوم باشد
4- امکانات جانبی مناسبی داشته باشد
5- پهنای باند مناسب داشته باشد
6- فضای لازم را دارا باشد
7- دارای بکاپ گیری منظم باشد
8- امکانات هوشمندی لازم را داشته باشد

انواع هاست 

هاست اشتراکی

زمانی که شما یک دامنه خریداری می‌کنید باید فضایی را به آن متصل کنید تا محتوای وب سایت شما را نگهداری کند. یعنی سرور مسئول تحویل فایل‌های شما بعد از آپلود به کاربر است. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ سرویس DNS این کار را برای سایت شما انجام می‌دهد و کمک می‌کند تا مرورگر کاربر به سرور و سایت درست متصل شود. به عبارت دیگر وقتی فردی آدرس سایت شما را در مرورگر خود تایپ می‌کند، کامپیوترش به سروری که فایل‌های سایت شما در آن نگهداری می‌شود متصل می‌گردد. اینترنت درخواست شما را به سمت سرور ارسال می‌کند و سرور باتوجه به DNS ذخیره شده روی دامنه متوجه می‌شود که کاربر را باید به کدام سایت هدایت کند. بعد از این مراحل مرورگر شما اطلاعات سایت درخواستی شما را نمایش می‌دهد.

هاست لینوکس 

لینوکس می تواند از زبان های برنامه نویسی html ، php ، js پشتیبانی کند ، لینوکس بسیار بهتر از ویندوز از زبان برنامه نویسی php پشتیبانی می کند بنابراین وب سایت هایی که با زبان php برنامه نویسی شده اند بهتر است از لینوکس استفاده نمایند. بهترین کنترل پنل های دنیا که سی پنل و دایرکت ادمین هستند فقط برای لینوکس برنامه نویسی شده اند ، تقریبا حدود 90% از سایت های ایرانی از هاست لینوکس استفاده می کنند.

هاست های نیمه اختصاصی یا اختصاصی

انواع هاست های نیمه اختصاصی و یا اختصاصی در اصل به معنی هاست هایی با منابع بالاتر که فضایی مشابه یک سرور مجازی را برای شما فراهم می کنند اطلاق می شود. قرار دادن منابع سخت افزاری مناسب در کنار امکانات نرم افزاری بیشتر از حالت معمول و اختصاص یک آی پی مشخص و یا خلوت کردن آی پی بین تنها چند مشترک از ویژگی های هاست های نیمه اختصاصی و یا اختصاصی است.

این هاست ها گزینه مناسب برای کاربرانی است که در وبسایت های خود از پردازش های متوسط و بالا استفاده می کنند. نرم افزارهای تحت وب دسته مهمی از این کاربران هستند که برای کار خود نیاز به استفاده از این هاست ها خواهند داشت.

هاست ابری

هاست ابری مبتنی بر تکنولوژی رایانش ابری است. بدین گونه که تعدادی سرور نقش یک سیستم را ایفا می‌کنند. هاست ابری اغلب شامل شبکه‌ای از چند سرور است که در چند دیتاسنتر در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت وجود دارند. این امر باعث می‌شود تا مشتریان بتوانند خدمات بیشتری را خریداری کنند. میزبانی ابری گزینه‌ای برای میزبانی یک وب‌سایت است. در سرویس میزبانی ابری یک شبکه عمومی وجود دارد که داده‌هایی را که به‌صورت فیزیکی در یک سرور مجازی ذخیره‌ شده‌اند، انتقال می‌دهد.

هاست رایگان (Free Web Hosting)

و در آخر هاست وسوسه‌انگیز رایگان را بررسی کنیم . شرکت‌های هاستینگ این سرویس را معمولا با هدف جذب مشتری و تست خدمات ارائه می‌دهند. قضیه اینجاست که نگهداری سرور در دیتاسنتر، پشتیبانی هاست و خود شرکت هاستینگ کلی هزینه دارند. حالا به نظرتان منطقی است که هاست به صورت رایگان تقدیم مشتری شود؟ قطعا نه! هاست رایگان وجود دارد. اما قضیه این است که هر چقدر پول بدهیم همان‌قدر آش می‌خوریم! این نوع سرویس محدودیت‌های زیادی دارد که به ریسکش نمی‌ارزد.

هاست وب سرورهای شخصی مجازی

یک سرور مجازی از دید کاربر استفاده کننده اش مانند یک سرور اختصاصی است و حتی همان گونه عمل می کند، اما در واقعیت یک سرور است که با استفاده از نرم افزار مجازی سازی شده و به چند سرور تقسیم شده است، در واقع مانند این است که یک کامپیوتر از لحاظ فیزیکی چند تکه شود و هر تکه برای رفع نیازهای یک مشتری، به وی اختصاص داده شود. باز هم بسته به تمایل شما، یک سرور شخصی مجازی می تواند مدیریت شده و مدیریت نشده باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.